Toimitusjohtaja Tero Kallio: Autoilun tulevaisuus

Aika: 1.11.2019 klo 11:30 - 13:00

"Pian liikumme täysin autonomisella sähköautolla, eikä kukaan omista enää autoa." Alkaako haippi huippaamaan?"

Klubimme tämänkertainen vieras, Tero Kallio,  toimii Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtajana.

Autotuojat  ja -teollisuus ry (AT) on asiantuntijaorganisaatio, joka edustaa autojen merkkimaahantuojia ja heidän kauttaan globaalia autoteollisuutta Suomessa. Autotuojien jäseniä ovat henkilö-, paketti-, kuorma- ja linja-autojen valmistajien valtuuttamat maahantuontiyritykset.

Yhdistys pyrkii vaikuttamaan siihen, että suomalaiset voisivat ajaa uudemmilla, turvallisemmilla ja vähäpäästöisemmillä autoilla. Tämä on tärkeää pitkien etäisyyksien Suomessa. Autotuojat ottaa osaa tieliikennettä koskevaan keskusteluun.

Tero Kallio on koulutukseltaan filosofian maisteri. Hän on työskennellyt aiemmin Panimoliiton toimitusjohtajana ja Kokoomuksen eduskuntaryhmän pääsihteerinä.