Rehtori Ari Mäkinen: Lukiot ja luovuus

Aika: 8.11.2019 klo 11:30 - 13:00
Paikka: Kalasataman Kummeli -rakennuksessa, Vilhonvuorenkatu 12 / Sörnäisten Rantatie 29

Kallion lukio antaa nuorille laajan yleissivistyksen ja erinomaiset mahdollisuudet jatko-opintoihin. Koulussa voi opiskella monipuolisesti kaikkia opetussuunnitelman aineita. Esimerkiksi kielitarjonta on laaja. Kursseja oman koulun tarjottimella on noin 510, joista ilmaisutaitoaineiden kursseja on 130. Tämän johdosta, erotukseksi muista toimijoista, koulua kutsutaankin Ilmaisutaidon lukioksi.

Kalliossa arvostetaan perinteitä ja annetaan tilaa myös luovuudelle ja uusille oivalluksille. Toiminta-ajatus on, että koulussa opiskellaan kriittisesti tietoa, taitoja ja taidetta. Tavoite on kasvattaa opiskelijoista monialaisia kulttuurin tekijöitä ja kokijoita. Opiskelijoiden kasvua tuetaan vastuullisiksi yksilöiksi ja yhteisöllisiksi toimijoiksi.

Ilmaisutaidon lukio on Kallion Rotaryklubin stipendikouluista toinen. Mielenkiintoisena, ajankohtaisena yksityiskohtana mainittakoon, että nykyinen vaihto-oppilaamme Carlotta on aloittanut opiskelunsa oppilaitoksessa kuluneena syksynä.

Lounasvieraamme on Kallion Ilmaisutaidon lukion rehtori Ari Mäkinen.

Ari Mäkinen, Ilmaisutaidon lukion rehtorina kesäkuussa 2017 aloittanut opetusalan ammattilainen, siirtyi Kallioon Heinolan lukiosta. Arilla on reilun seitsemäntoista vuoden kokemus opettajan, apulaisrehtorin ja rehtorin tehtävistä.

Koulutukseltaan Ari Mäkinen on latinan, filosofian ja matematiikan opettajaa