Toimitusjohtaja Sanna Lauslahti: Lääkehoidon merkitys tulevaisuuden hyvinvoinnin rakentajana

Aika: 15.11.2019 klo 11:30 - 13:00
Paikka: Kalasataman Kummeli -rakennuksessa, Vilhonvuorenkatu 12 / Sörnäisten Rantatie 29

Viikkotapaamisemme lounasvieras on Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtaja Sanna Lauslahti.

Sanna Lauslahti on  koulutukseltaan hallintotieteiden tohtori ja kauppatieteen maisteri. Hän viettänyt työurastaan 15 vuotta yrityselämässä johto- ja asiantuntijatehtävissä, viimeksi, ennen Lääketeollisuutta, Elisa-konsernissa controllerina, liiketoiminnan kehityksestä vastaavana ja osastojohtajana 8,5 vuotta.

Lauslahti toimi ennen lääketeollisuutta politiikassa 15 vuotta, josta 11 vuotta Kokoomuksen kansanedustajana.

Lääketeollisuus ry on tutkivaa lääketeollisuutta edustava yhdistys.  Yhdistyksen toimiala on paitsi mielenkiintoinen myös merkittävä, sekä nyt että tulevaisuudessa. Lääketutkimusta ja sen innovaatioita voidaankin pitää hyvinvointimme keskeisinä rakennuspalikoina.

Alustuksessaan Lauslahti kuvaa lääketeollisuutta toimialana. Lisäksi hän avaa lääkehoidon merkitystä potilaiden ja yhteiskunnan kannalta sekä lääketeollisuuden merkitystä talouskasvun moottorina.